Πριν από έναν αιώνα (1919), ο Ιωάννης Κοντέλλης μετά από δέκα και πλέον χρόνια μετανάστης στην Αμερική επέστρεφε στη Μυτιλήνη από το Ντιτρόιτ (Detroit) των ΗΠΑ έχοντας μαζί του ένα συμφωνητικό αντιπροσώπευσης της Ford. Μετά το πρώτο κατάστημα στην Μυτιλήνη ακολούθησε το άνοιγμα ενός δεύτερου στον Πειραιά (1921) και αργότερα ένα τρίτο στη λεωφόρο Συγγρού, στην Αθήνα (1931).
Στον Μέγα Οδηγό του Πειραιώς του έτους 1929-1930, υφίσταται ολοσέλιδη διαφημιστική καταχώρηση της εταιρίας Ι. Κοντέλλης και Σια, η οποία είχε Έκθεση και Γραφεία επί της οδού Κολοκοτρώνη 51 και Συνεργείο και Αποθήκες επί της οδού Ντενί Κοσσέν 8 (σσ. η σημερινή οδός 34ου Συντάγματος Πεζικού).
Η προαναφερθείσα ολοσέλιδη καταχώρηση της εταιρίας Ι. Κοντέλλης και Σια, Επίσημου Αντιπροσώπου Αυτοκινήτων Ford. Αξιοσημείωτο είναι ότι εκείνη την εποχή, τα αυτοκίνητα έφθαναν δια θαλάσσης στο λιμάνι του Πειραιά αποσυναρμολογημένα σε κομμάτια μέσα σε κιβώτια και συναρμολογούνταν εν Ελλάδι.
Μια ελαφρώς παλαιότερη διαφημιστική καταχώρηση της εταιρίας Ι. Κοντέλλης και Σια μέσα από τις σελίδες του πειραϊκού Τύπου του έτους 1924. Όπως μπορεί κάποιος να παρατηρήσει, οι επίσημοι αντιπρόσωποι των αυτοκινήτων Lincoln (ανήκαν στον Όμιλο Ford), Ford και Fordson (σσ. τρακτέρ και φορτηγά της Ford) Ι. Κοντέλλης και Σια προσέφεραν αυτοκίνητα επιβατικά, φορτηγά, συγκοινωνίας και βενζινάροτρα διαθέτοντας έκθεση στη γωνία των οδών Αγίου Διονυσίου και Αρτεμισίου (στον Πειραιά), αποθήκες στην οδό Δραγατσανίου (επίσης στον Πειραιά, όπισθεν του Αγίου Διονυσίου) και υποκατάστημα στη Μυτιλήνη.
Έτερη διαφημιστική καταχώρηση της εταιρίας "Ιωάννης Κοντέλλης και Σία" από το έτος 1926 με την έκθεση της επιχείρησης να καταγράφεται πλέον επί της οδού Κολοκοτρώνη αλλά το πρατήριο επί της οδού Αγίου Διονυσίου:
Για την ιστορία, το 1938 η υπό εξέταση επιχείρηση μετατράπηκε σε Ανώνυμη Εταιρία ενώ δυο χρόνια αργότερα (Σεπτέμβριος του 1940) πεθαίνει ο ιδρυτής της εταιρίας Ιωάννης Κοντέλλης. Ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος και η Κατοχή θα επηρεάσουν τις δραστηριότητες της εταιρίας, το απόθεμα της οποίας αρχικά θα χρησιμοποιηθεί από τον Ελληνικό Στρατό για να ακολουθήσει η επίταξη από τους Γερμανούς κατακτητές και η κατάσχεση όλων των ανταλλακτικών.
Μεταπολεμικά, τα ηνία της επιχείρησης ανέλαβαν οι υιοί του Ιωάννη Κοντέλλη, Μανώλης και Παύλος με την εταιρία να επικεντρώνεται στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων αλλά και στη διάθεση ανταλλακτικών.
Από τα μέσα της δεκαετίας του 1950 η εταιρία εξαπλώθηκε στους γεωργικούς ελκυστήρες (τρακτέρ) ενώ ιδρύθηκε (1958) η εταιρία Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ (η οποία υπάρχει μέχρι τις ημέρες μας) με αξιοσημείωτη παρουσία στο χώρο των χωματουργικών / γεωργικών / βιομηχανικών μηχανημάτων.
Ενδεικτική διαφημιστική καταχώρηση της εταιρίας Ι.Ε. Κοντέλλης Α.Ε., με έδρα στον αριθμό "31" της λεωφόρου Συγγρού, μέσα από τις σελίδες του Τύπου του έτους 1963:
Πηγές:
Μέγας Οδηγός Πειραιώς 1929-1930, Επίσημος Έκδοσις, Εταιρίας Εκδόσεων και Τεχνών "Αρτία", Αλ. Φωτεινός και Σια, Πειραιεύς.
Οδηγός της Ελλάδος Ιγγλέση, 1947-1948, Έτος 47ον, Τόμος Α', Τύποις Πυρσός Α.Ε.
Τύπος Εποχής
Σημαντική Σημείωση:
- Πρωτότυπο Υλικό - Πρωτότυπη Έρευνα
- Απαγορεύεται η αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση κειμένου και εικόνας με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Επιτρέπεται η κοινοποίηση του συνδέσμου. Sharing is caring
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου