Νοέμβριος του 1920 στον Πειραιά.
Ο "νέος υπερωκεάνιος κολοσσός "Βασιλεύς Αλέξανδρος της Εθνικής Ατμοπλοΐας της Ελλάδος" αναμενόταν από το Southampton της Αγγλίας και θα αναχωρούσε "κατ'ευθείαν δια Νέαν Υόρκην", όπως τόνιζε χαρακτηριστικά η διαφημιστική καταχώρηση που φιγουράριζε στις σελίδες του πειραϊκού Τύπου εκείνης της εποχής.
Για την ιστορία, το πλοίο έφερε το όνομα του δευτερότοκου υιού του Βασιλιά Κωνσταντίνου Α΄ και της Βασίλισσας Σοφίας, Αλεξάνδρου Α', ο οποίος είχε μόλις αποβιώσει στις 12 / 25 Οκτωβρίου (με παλαιό και νέο ημερολόγιο) του ιδίου έτους (1920) από σηψαιμία, ύστερα από μόλυνση που προέκυψε από δάγκωμα ενός μακάκου στο βασιλικό κτήμα Τατοΐου. Το υπερωκεάνιο "Βασιλεύς Αλέξανδρος" είχε μόλις αγοραστεί εκείνη τη χρονιά (1920) για λογαριασμό της Εθνικής Ατμοπλοΐας της Ελλάδος από την βρετανική θυγατρική της ονόματι Byron Steamship Co Ltd. με έδρα το Λονδίνο. Επρόκειτο για ένα πλοίο 16.960 τόνων, το οποίο είχε κατασκευαστεί το έτος 1908 από το ναυπηγείο Blohm & Voss στο Αμβούργο της Γερμανίας, για λογαριασμό της Hamburg America Line. Το αρχικό όνομα του συγκεκριμένου ατμόπλοιου υπήρξε "SS Cleveland" και το παρθενικό του ταξίδι έλαβε χώρα στις 27 Μαρτίου του 1909 από το λιμάνι του Αμβούργου προς Νέα Υόρκη με ενδιάμεσους σταθμούς στο Southampton και στο Cherbourg. Το "Cleveland" το οποίο έπιανε ταχύτητα 16 κόμβων, μπορούσε να μεταφέρει 239 επιβάτες στην πρώτη θέση, 224 επιβάτες στη δεύτερη, 494 επιβάτες στην τρίτη και 1.897 στην τέταρτη θέση. Και πράγματι, από το 1909 μέχρι το 1914 παροπλίστηκε προσωρινά λόγω του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, το SS Cleveland μετέφερε πολλούς μετανάστες από την Ευρώπη στις ΗΠΑ, τόσο μέσω της αρχικής γραμμής από Αμβούργο - Νέα Υόρκη όσο και με το δρομολόγιο από το Αμβούργο στη Βοστόνη (Hamburg - Boulogne - Southampton - Boston). Αργότερα (έτος 1917) το πλοίο πωλήθηκε στη Σουηδία, όμως οι Σύμμαχοι δεν αναγνώρισαν την αγοραπωλησία με το SS Cleveland να κατάσχεται ως πολεμική αποζημίωση και να καταλήγει το 1919 στις ΗΠΑ. Εκεί, αφού μετονομάστηκε σε USS Mobile (ID-4030) χρησιμοποιήθηκε για ένα χρόνο (μέχρι το 1920), οπότε και εστάλη στη Βρετανία, για λογαριασμό της White Star Line. Κατά το έτος 1920 και μετά από δυο ταξίδια Liverpool - Queenstown - New York, το πλοίο πωλήθηκε στην προαναφερθείσα Byron Steamship Co. Ltd. της Εθνικής Ατμοπλοΐας της Ελλάδος και μετονομάστηκε σε "Βασιλεύς Αλέξανδρος" (King Alexander).
Το υπερωκεάνιο "Βασιλεύς Αλέξανδρος" παρέμεινε μέχρι το 1923 στην ιδιοκτησία της Εθνικής Ατμοπλοΐας της Ελλάδος οπότε και πωλήθηκε ξανά στην United American Line, η οποία επανέφερε το αρχικό του όνομα ("Cleveland") και προχώρησε σε αρκετές αλλαγές (μετατροπή μηχανής, αλλαγές στους αριθμούς των επιβατών). Από τον Οκτώβριο του 1923 μέχρι τον Ιούνιο του 1926 το Cleveland πραγματοποίησε 25 πλόες από το Αμβούργο στη Νέα Υόρκη μέσω Southampton προτού πωληθεί ξανά στην εταιρία Hamburg America Line (σσ. για λογαριασμό της οποίας είχε ναυπηγηθεί) συνεχίζοντας τα ταξίδια στη γνωστή του ρότα από το Αμβούργο στη Νέα Υόρκη και πίσω. Το τελευταίο ταξίδι του συγκεκριμένου πλοίου πραγματοποιήθηκε στις 30 Αυγούστου του 1931, οπότε και απέπλευσε από το λιμάνι του Αμβούργου και αφού έπιασε διαδοχικά τα λιμάνια της Boulogne, του Halifax, της Βοστόνης, της Νέας Υόρκης, ξανά της Βοστόνης, του Galway και του Cherbourg κατέληξε ξανά στο Αμβούργο όπου και παροπλίστηκε μέχρι το έτος 1933 κατά το οποίο πωλήθηκε για παλιοσίδερα (scrap).
Σημαντική Σημείωση:
Πρωτότυπο Υλικό - Πρωτότυπη Έρευνα
- Απαγορεύεται η αντιγραφή ή/και αναδημοσίευση κειμένου και εικόνας με οποιοδήποτε τρόπο ή μέσο.
- Επιτρέπεται η κοινοποίηση του συνδέσμου. Sharing is caring
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου